Wrastający paznokieć to problem, który wywołuje często silne objawy bólowe spowodowane wbijaniem się płytki paznokcia w skórę. Można rozpoznać go po zaczerwienieniu bocznych wałów paznokcia oraz widocznym obrzęku. Problem ten zdecydowanie częściej dotyczy stóp niż dłoni, a w większości przypadków pojawia się na paluchu. Statystycznie paznokcie częściej wrastają mężczyznom, niż kobietom.

Jakie są najczęstsze przyczyny problemu?

Aby unikać wrastania paznokci, należy dbać o ich formę, a także o ogólny stan skóry stóp oraz dłoni. Jednak jeśli problem już się pojawi, warto jak najszybciej zgłosić się po pomoc do specjalisty - im dłużej wrastający paznokieć jest pozostawiony sam sobie, tym trudniejsze jest wyleczenie tej przypadłości. Diagnostyka polega na przeprowadzeniu przez lekarza prostego badania fizykalnego. Z reguły wyróżnia się 3 stadia zaawansowania problemu, które determinują sposób leczenia. Pierwsze z nich obejmuje stan zapalny, widoczny obrzęk, oraz odczuwalny ból przy ucisku. Drugi etap diagnozowany jest jeśli dodatkowo pojawia się ziarnina, a trzeci - gdy przy paznokciu widoczna jest infekcja oraz ropny wysięk.

Wybór stosowanych środków leczniczych zależy od zaawansowania problemu oraz wywiadu przeprowadzonego z pacjentem. Znaczenie mają m.in wcześniejsze metody leczenia, jeżeli choroba przybrała postać nawracającą. Lekarz weźmie pod uwagę także ewentualne alergie na środki farmakologiczne, choroby współistniejące i leki przyjmowane na stałe.

Jeśli pojawił się u Ciebie problem z wrastającym paznokciem lub zmagasz się z nieustannymi nawrotami, zgłoś się do naszego gabinetu. Uzyskasz pomoc wykwalifikowanych specjalistów, którzy pomogą Ci raz na zawsze zapomnieć o bolesnym problemie.